Amikor a hiba nem a napelemben van!

napelem telepítés

Amikor a hiba nem a
napelemben van

Figyelem! Tanulságos eset!

A napokban egy új ügyfelünknél különösen tanulságos eset történt, amely jól mutatja, miért fontos odafigyelni minden apró részletre a napelemes rendszer telepítése előtt. Az ügyfél amperbővítést kért, és a munkálatok után mi kezdtük volna meg a napelem rendszer kiépítését. A szolgáltató szakembere elvégezte a bővítést, ám az ellenőrzés során kiderült: 2 évvel ezelőtti óracserénél a szolgáltató munkatársa fordítva kötötte be a kábelt. Ennek következtében az okosmérő tévesen visszatáplálást jelzett a (2.8.0. jelzett mérőn, ami a visszatáplálást mutatja), mintha a rendszer már betáplálna a hálózatba – holott még napelem sem volt felszerelve.

Mi történik, ha a hiba nem derül ki időben?

Szerencsére ez az ügyfél esetében időben kiderült, így elkerülte a kellemetlenségeket. Sajnos azonban nem mindig van ekkora szerencse. Találkoztunk már olyan esettel is, amikor a szolgáltató a téves visszatáplálás miatt büntetést szabott ki a felhasználóra – arra hivatkozva, hogy engedély nélkül történt visszatáplálás a hálózatba. Ilyenkor a gyanú legtöbbször a napelem kivitelezőre hárul, holott a hiba nem a rendszerben vagy a telepítő munkájában, hanem magában a szolgáltatói bekötésben keresendő.

A probléma legnagyobb nehézsége, hogy a szolgáltató bekötéséhez más nem nyúlhat hozzá. A kivitelező sem jogosult ellenőrizni vagy módosítani azt, így egy hibás bekötés csak akkor derül ki, ha valamilyen gyanús mérési adat vagy szokatlan fogyasztás mutatkozik. Addigra viszont akár hónapok is eltelhetnek, és a felhasználó már egy kellemetlen felszólítással, vagy rosszabb esetben büntetéssel találhatja szemben magát.

Mire figyeljünk, amikor a szolgáltató dolgozik?

Ezért szeretnénk felhívni minden napelem iránt érdeklődő figyelmét: amikor a szolgáltató szakembere a helyszínen dolgozik – legyen szó óracseréről, fázisbővítésről vagy bármilyen hálózati munkáról –, ne tartsuk fel beszélgetéssel, ne vonjuk el a figyelmét. Ezek a feladatok precíz, koncentrált munkát igényelnek, és bármilyen apró figyelmetlenség hibás bekötéshez vezethet, aminek hosszú távon komoly következményei lehetnek.

Mi, az Indiszolár csapata, minden napelemes projektet alapos előkészítéssel és felelősséggel végzünk, hogy ügyfeleink a lehető legbiztonságosabb és legátláthatóbb módon jussanak el a napelem rendszer üzembe helyezéséig. Ugyanakkor a fenti példa is jól mutatja, hogy a rendszertelepítés nem csupán a napelem kivitelezéséről szól: a szolgáltatói munkafolyamatok is kulcsszerepet játszanak abban, hogy minden zökkenőmentesen történjen.

A napenergia hasznosítása hosszú távú befektetés, de a siker kulcsa az aprólékos figyelem és az együttműködés. Ha minden fél – ügyfél, kivitelező és szolgáltató – a maga területén felelősen végzi a feladatát, akkor az energiafüggetlenség nemcsak cél, hanem valóság is lehet.

Ügyintézéssel kapcsolatos kérdés esetén hívja ügyfélszolgálatunkat!
+36 70 599 9793
Ügyintézéssel kapcsolatos kérdés esetén írjon ügyfélszolgálatunknak!
info@indiszolar.hu

Napelem társasházban

Napelem társasházban: könnyebb telepítés és új szabályok 2025-ben Az Országgyűlés 2025-ben elfogadta az egyes energetikai törvények módosítását, amely jelentősen könnyíti napelem társasházban történő telepítését. Az

Tovább olvasom »

Napelem panel választás

Milyen napelem paneleket érdemes választani 2025-ben? Ha most vágsz bele a napelem-projektbe, mutatjuk, mire érdemes odafigyelned. 2025-ben az egyik legmegbízhatóbb választás a nagy teljesítményű, IBC

Tovább olvasom »
napelem készrejelentés

Napenergia elszámolása

Napelem elszámolása lépésről lépésre! A napelemes rendszer telepítése után sok ügyfélben felmerül a kérdés: hogyan tudja elszámolni a megtermelt és a hálózatba betáplált villamos energiát?Az

Tovább olvasom »

Create your account